Pagrindinis Plėskis Internete karantino nėra E. komercijos skaitykla
E. komercijos skaitykla

Kas yra 3PL - e. prekybos užsakymų vykdymo paslaugos?
Ne paslaptis, jog internetinių parduotuvių skaičius Lietuvoje ir visame pasaulyje nuolat auga. Tokias šio verslo modelio augimo tendencijos lemia ne tik sparčiai besikeičiantys pirkėjų įpročiai ar pandemija, tačiau ir tai, jog internetinę parduotuvę šiandien gali turėti bene kiekvienas. Deja, didėjanti e. prekybos įtaka šios srities prekybininkams ne visuomet reiškia patogų verslą, o tam didelę įtaką gali daryti patys įvairiausi veiksniai. Vieni pagrindinių e. prekybos atstovų iššūkių – prekių sandėliavimas bei greitas jų pristatymas pirkėjams.

5 priežastys, kodėl jūsų verslui reikia tinklaraščio
Prieš perkant, vartotojai yra linkę pasidomėti prekių/paslaugų asortimentu internete. Internetinė svetainė suteikia galimybę sudominti potencialius klientus ankstyvajame prekių paieškos etape. Šiandien, kiekvieno verslo tikslas yra pritraukti vartotoją kaip įmanoma greičiau. Būtent dėl to tinklaraštis yra kertinis kiekvienos internetinės svetainės elementas. Šiam teiginiui pagrįsti pasitelksime 5 argumentus:

Saugumas e-komercijoje kaip patikimumo rodiklis
Turbūt nereikia net sakyti: kur kalba sukasi aplink pinigus, dairykitės ir nusikaltėlio ar sukčiaus, tykančio savo progos. Jei esate e-komercija paremtas verslas, turėtumėte gerai žinoti, kaip nuo tokių niekadėjų apsisaugoti. Pavyzdžiui, turintieji tradicinę fizinę parduotuvę greičiausiai samdo apsaugos darbuotojus, investuoja į signalizaciją ir stebėjimo kameras, kad klientai galėtų apsipirkti saugioje aplinkoje. Panašiai ir su e-komercija – būtina užtikrinti, kad jūsų verslas būtų saugus ir patikimas. Tinkamai užtikrinamas bei prižiūrimas duomenų saugumas atlieka milžinišką vaidmenį bendrame informacijos saugumo kontekste, todėl labai svarbu, kokiais įrankiais to sieksite.

Tvarumo apraiškos pandemijos metu
Jau antrieji metai Lietuva gyvena įvairių ribojimų sąlygomis. Ne paslaptis, kad pandemija metė didžiulį iššūkį pasauliui, smarkiai apsunkindama visų mūsų kasdienius procesus. Kasmetiniai pažadai bei užmojai mažinti atliekų kiekį, rūšiuoti, perdirbti, panaudoti pakartotinai nuėjo perniek – vienkartinės kaukės užgriozdino sąvartynus ir nuklojo šaligatvius it rudeniniai lapai, ore pasimetusios sklando plastikinės pirštinės, o restoranai maistą patiekia tik išsinešti ir tik nelemtuose vienkartiniuose induose. Dėl tokio mūsų kuriamų atliekų kiekio neretai gerklę suspaudžia liūdesys.

Virtualaus verslo kūrimo pradžiamokslis
Virtualus verslas yra bet koks verslas, kuris visą ar didžiąją dalį savo veiklos vykdo internetu. Jis nebūtinai turės fizinę buveinę, pavyzdžiui, biurą ar sandėlį, ir klientai fiziškai apsilankyti jame negalės. Virtualus verslas yra tas, kuris sutelkia dėmesį į savo skaitmenines galimybes, kad kuo labiau sumažintų savo fizinį buvimą. Nors virtualios įmonės vieningai stengiasi perkelti darbą į internetą, visos jos išlaiko skirtingą fizinių operacijų lygį. Taigi, virtualios įmonės vis tiek gali turėti būstinę, kurioje dirba darbuotojai, arba sandėlį, kuriame darbuotojai paruošia pakuotes, skirtas išsiųsti klientams.

Omnikanalė prekyba. Kaip sukurti geresnę vartotojų patirtį?
Anksčiau pirkėjai eidavo į fizinę parduotuvę, norėdami pamatyti produktus, patikrinti kainas ir pirkti. Šiandien jie perka skaitmeniniu būdu skirtingais kanalais. Tai reiškia, kad klientai gali patikrinti jūsų produktą socialiniuose tinkluose, prašyti kainų el. paštu ir pirkti per jūsų internetinę svetainę. Jau ilgą laiką yra kalbama apie daugiakanalę ir omnikanalę prekybas, tačiau dabar, kai daugelis vartotojų dėl karantino persikelė į internetą, ši tema yra ypač svarbi. „Ecomerce Europe“ nurodo, kad 2021 m. pagrindinis ES prioritetas, siekiant užtikrinti teisinį aiškumą įmonėms ir vartotojų pasitikėjimą, turėtų būti taisyklių suderinimas ir geresnis reglamentavimas visiems B2C pardavimo kanalams.

Naujienlaiškių siuntimo svarba skaitmeninio verslo vystyme
Efektyviai skaitmeninei rinkodarai svarbu turėti kuo daugiau reklamos kanalų. Dažniausi iš jų „Google Ads“, SEO, socialiniai tinklai ir naujienlaiškių siuntimas. Kiekvieno iš jų vystymas gali atnešti vis didesnę naudą skaitmeninio verslo atstovui. Kartais interneto svetainių savininkai per mažai įvertina naujienlaiškių svarbą. Būtent jie padeda kaupti ir didinti potencialių klientų ir tikslinės auditorijos sąrašą. Naujienlaiškiai gali pagerinti ir SEO rezultatus. Jeigu į internetinį puslapį atėję žmonės jį greitai palieka, kyla jos atmetimo rodiklis. Nuo jo taip pat priklauso pozicijos „Google“ paieškoje. Taikydami naujienlaiškius į savo tikslinę auditoriją ir pateikę jai įtraukiantį turintį, patrauklius pasiūlymus, atvesite į svetainę papildomą srautą susidomėjusių lankytojų. Jie, tikėtina, ilgiau pasiliks svetainėje, todėl atmetimo rodiklis mažės.

Tvari e. parduotuvė pelno vartotojų simpatijas
Tvarumui tampant šiuolaikiškumo ir pažangos sinonimu bei sparčiai augant e. prekybos sektoriui, svarstoma, kaip būtų galima vykdyti tvaresnę e. prekybą. Pastebima tendencija – vis daugiau vartotojų ieško ekologiškų sprendimų apsipirkdami internetu, o e. parduotuvės, siūlydamos tokius sprendimus, kuria geresnę reputaciją vartotojų akyse. Pateikiame keletą pavyzdžių, kaip galima vykdyti tvarią e. prekybą.

2021 m. e. prekybos tendencijos: nuo atsiskaitymo išsimokėtinai iki apsipirkimo balsu
2020 m. „SearchNode“ atliko internetinę apklausą, kurioje dalyvavo apie 100 e. prekybos sprendimus priimančių asmenų iš Europos ir Šiaurės Amerikos. „SearchNode“ yra sparčiai auganti lietuvių technologijų įmonė, teikianti dirbtiniu intelektu pagrįstus paieškos sprendimus vidutinio dydžio ir didelėms e. prekybos įmonėms. „SearchNode“ dirba su daugiau nei 120 didelių e. prekybos įmonių visoje Europoje, Lietuvoje dirba su Varle.lt, Grupinis.lt, Pigu.lt ir kt. Tyrimo tikslas – rinkti informaciją apie dabartines ir būsimas e. prekybos tendencijas ir išsiaiškinti, kaip COVID-19 paveikė e. prekybos pramonę. Apklausą sudarė įvairūs klausimai, kurie apėmė daugiausia progresyvios e. prekybos temas. 2021 m. e. prekybos tendencijų tyrimo ataskaitos tikslas – parodyti galimas kryptis, padėti e. parduotuvėms pasiruošti ateičiai.

Procesų skaitmeninimo pasiutpolkė: kaip ji pakeitė 2021-uosius?
Pastaraisiais metais verslo procesų skaitmeninimas įgavo pagreitį. Jei pandemijos pradžioje, visiems darbams persikėlus į nuotolį dokumentų pasirašymas el. būdu patyrė didžiulį populiarumą, skaičiai rodo, kad tai nestoja iki šiol. Kasmet dokumentų, pasirašytų el. parašu, skaičiai dvigubėja ar netgi trigubėja. Tai tampa tendencija ir suponuoja nuomonę, kad verslai ryžtasi sukti tvaresniu, laiko ir piniginių kaštų taupymo keliu.

El. parduotuvė parduoda mažiau. Kas kaltas?
Prekyba, kaip ir didelė dalis mūsų socialinio gyvenimo, persikėlė į internetą. El. parduotuvės kai kuriais atvejais tampa vienintele vieta, kur gali įsigyti reikiamą daiktą, o jų spektras – nuo plytų iki pamėgtos kepyklėlės saldumynų. Nepaisant to, prekybininkai tikina, kad augantys pardavimai internete toli gražu nėra tokie, kaip buvo fizinėse parduotuvėse.

ES bendroji skaitmeninė rinka – moderni tarpvalstybinė e.prekyba
Galvojant apie e. prekybos plėtrą kitose šalyse, daugeliui e. parduotuvių susirūpinimą kelia nacionalinių mokesčių ar sutarčių teisės taisyklių skirtumai, skirtingos vartotojų apsaugos taisyklės ar didelės siuntimo sąnaudos. Tačiau vienas iš Europos Sąjungos bendrosios skaitmeninės rinkos uždavinių yra užtikrinti vartotojams ir įmonėms geresnes sąlygas pirkti ir parduoti prekes būtent visoje Europoje ir sukurti tinkamas sąlygas e. prekybos suklestėjimui. Galima tikėtis, kad netolimoje ateityje pardavinėti iš e. parduotuvės visoje ES bus taip pat paprasta kaip ir savo šalyje. Pateikiame pagrindines tarpvalstybinės e. prekybos kliūtys ir kaip jos yra šalinamos.

Dažniausios klaidos, pateikiant informaciją internetinėse parduotuvėse
Susipažinkite su dažniausiomis klaidomis, pateikiant informaciją internetinėse parduotuvėse.

Kodėl e-komercijos platformoms svarbu tinkamai pasiruošti prekybos ir paslaugų teikimo sutarčių sąlygas su vartotojais?
Vienas iš daugelio pandemijos rezultatų – spartus tradicinių prekybos įmonių persikėlimas į elektroninę erdvę ir rekordinis vartotojų antplūdis. Nenuostabu, kad išaugus e-komercijos sektoriaus pardavimų apimtims, atitinkamai padidėjo ir vartotojų skundų skaičius Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai („Tarnyba“). Per pastaruosius metus į Tarnybą kreiptasi beveik 35 000 kartų. Per 2020 metus nesąžiningų vartojimo sutarčių sąlygų taikymo atžvilgiu buvo įvertintos 144 vartojimo sutartys, priimta 80 Tarnybos komisijos nutarimų dėl nesąžiningų sutarčių sąlygų bei pateiktos 64 rekomendacijos. Tarnyba išnagrinėjo beveik 6 000 vartotojų ir verslininkų ginčų, t. y. maždaug 25 proc. daugiau nei 2019 m. Kasmet didėjantis skundų skaičius byloja apie prekybininkų nepasiruošimą sudarant prekybos ir paslaugų teikimo sutarčių sąlygas su vartotojais. Todėl „Prevence“ teisininkų komanda atskleis kaip verslui kokybiškai paruošti prekybos ir paslaugų teikimo sutarčių sąlygas, bei pateiks rekomendacijas kaip išvengti galimų ginčų su vartotojais.