Noras padėti specialiuosius poreikius turinčių vaikų šeimoms paskatino kurti socialinį verslą

2018-12-19
Noras padėti specialiuosius poreikius turinčių vaikų šeimoms paskatino kurti socialinį verslą

Socialinis verslas iš kitų verslų išsiskiria tuo, kad be siekio uždirbti pelną, stengiamasi prisidėti prie tam tikrų socialinių problemų sprendimo. Šis verslo modelis Lietuvoje po truputį įgauna pagreitį. Dažnai socialinio verslo idėja kyla iš asmeninės patirties, tokioje situacijoje atsidūrė ir Dalia Kuliešienė, socialinio verslo „Galių dėžutė“ įkūrėja.

Trumpai papasakokite apie savo veiklą.

Galių dėžutė yra skaidrus socialinis verslas, kuris įgalina specialiuosius poreikius turinčias šeimas pilnai funkcionuoti visuomenėje. Tai koncentruota ir unikali informacinė platforma šeimoms ir pagalbos specialistams. „Galių dėžutė“ ne tik veiklos koordinatorius, organizatorius, bet ir tarpininkas tarp valstybės institucijų ir šeimų. Siekiame telkti bendruomenę, teikiant informaciją ir konsultacijas specialiųjų poreikių turintiems vaikams ir jų šeimoms bei pagalbos specialistams, savivaldybių darbuotojams, susijusioms NVO.

Iš kur kilo idėja, kas įkvėpė pradėti savo verslą?

Ši kilni idėja subrendo mano rankose, auginant tris nuostabias dukras su specialiaisiais poreikiais.  Jau nuo pat pradžių nerimavau ne dėl diagnozių, bet dėl to, kaip galiu padėti savo vaikams. Pagalbos ieškojau net  2,5 metų – tiek laiko jaučiausi kalta, nes dėl informacijos trūkumo neturėjau galimybės laiku padėti savo vaikams. Tuo metu būtų užtekę informacinio leidinio ar nuorodos į svetainę su aiškiai išdėstyta informacija, kokie iššūkiai laukia šeimos ir kaip juos spręsti. Tai būtų padėję sutaupyti begalę laiko.

Tad Galių dėžutėyra pirmasis taškas, kur šeimos, įtariančios vaiko negalią ar raidos sutrikimą, ras žinių ir patarimų. Tai pagalbos būdai, paslaugų sąrašai, institucijų žemėlapiai, į ką šeima gali kreiptis, kokią pagalbą turi suteikti valstybė, o ką gali padaryti jos pačios. Informacija susisteminta pagal paskirtį vaikui, šeimai, pagalbos specialistui.

Kai vaikui nustatomas raidos sutrikimas, pagalbos reikia visai šeimai. Tai – ištisas gyvenimas, tolygus sveiko vaiko netekčiai, nes gyvenimas nepasikeičia, jis apsiverčia aukštyn kojomis visomis prasmėmis. Tad „Galių dėžutės“ veiklos principas – padėti vaikui per kompleksinę pagalbą visai šeimai – vaikui, tėvams, broliams ir sesėms.

Su kokiomis kliūtimis susidūrėte pradžioje ar jau verslo vykdymo etape?

Kalbėdama apie savo idėją girdėjau nuolatines pastabas, jog niekam jos nepasakočiau, nes tikėtina, jog idėją pavogs. Na gal ir pavogs, bet vis tiek taip pat nepadarys, juk viziją ir koks turi būti galutinis rezultatas žinau tik aš.

Kokie verslo sprendimai pasiteisino, kokias verslo pamokas pavyko išmokti?

Nebijoti rizikuoti ir nesibaiminti nesėkmių, kurias būtinai reikia priimti kaip pamokas, nes taip atsiranda patirtis. Niekada nebūčiau pagalvojusi, kad būsiu lektorė, nes mokykloje dėl didelės scenos baimės buvau pilka pelytė, todėl kiekvienas pristatymas prieš auditoriją reikalauja labai daug pastangų ir energijos.

Kokių patarimų turėtumėte kitiems pradedantiesiems?

Nebijokite. Labai svarbu tikėti tuo, ką darai. Prisimenu, kiek daug turėjau nesėkmingų pokalbių dėl darbo, o dabar kuriu sau darbo vietą? Taip, atrodo nerealu, bet dabar žinau, kaip svarbu savimi pasitikėti, o tada gali ir kalnus nuversti. Verslo pradžioje pirmiausia reikia turėti ne daug pinigų, bet motyvacijos ir noro tobulėti – eikite, bendraukite, klauskite, dalyvaukite. Tai puikiai galima padaryti savanoriaujant, dalyvaujant įvairiose nemokamose programose ir mokymuose.

Toliau skaitykite

Pilnametystės proga gautos pajamos suteikė galimybę užsiimti mėgstama veikla
Pilnametystės proga gautos pajamos suteikė galimybę užsiimti mėgstama veikla
2019-05-17

Verslo pradžioje svarbu turėti lėšų, už kurias įsigyjama įranga, technika ar investuojama į kitas verslo vystymo priemones. Martynas Kazlauskas, laisvais samdomas videografas, šių lėšų gavo sulaukęs pilnametystės ir įsigijo pirmąją savo kamerą. Martynas šiuo metu kuriu įvairaus pobūdžio video filmus, dažniausiai dokumentinio/reprezentacinio tipo (pristatymai, apžvalgos, interviu, reklamos, muzikiniai klipai ir pan.).

Noras būti matomam internete paskatino įkurti nuosavą skaitmeninės rinkodaros agentūrą
Noras būti matomam internete paskatino įkurti nuosavą skaitmeninės rinkodaros agentūrą
2019-03-13

Egzistuoja posakis: „jei tavęs nėra internete, tavęs nėra visai“. Tai labai gerai atspindi šiuolaikinę verslo situaciją, kai buvimas internete yra būtinybė kiekvienam verslui. Tačiau svarbu ir tai, kad verslo internetinį puslapį ar socialinę paskyrą rastų tikslinis klientas, prekės ar paslaugos būtų tinkamai pristatytos internete ir sugeneruotų pajamas. Asmeninis noras gilinti į šias sritis paskatino Tomą Morkūną, skaitmeninės rinkodaros agentūros „Reklamos ateitis“ vadovą, įkurti savo verslą ir padėti kitiems verslams būti matomiems internete.