Pandemija padiktavo naują verslo planą: lietuvių sukurtą mobilią darbo vietą graibsto ir Prancūzijoje

2021-06-30
Pandemija padiktavo naują verslo planą: lietuvių sukurtą mobilią darbo vietą graibsto ir Prancūzijoje

Vilniuje įsikūrusio nestandartinių baldų gamintojo „Solid Supply“ naują produktą – inovatyvų darbo vietos sprendimą galima pamatyti tiek Lietuvos, tiek ir Prancūzijos elektroninėse parduotuvėse. Lietuviai kūrėjai sako, kad prasidėjus pirmajai koronaviruso pandemijos bangai ir savo veiklą sustabdžius restoranams ir viešbučiams, su kuriais dažniausiai ir dirbo ši įmonė, jie priėmė itin pasiteisinusį sprendimą savo naują produktą eksportuoti.

Staiga pasikeitusios aplinkybės

Kaip pasakojo „Solid Supply“ vadovas Dovydas Duoblys, kadangi pagrindinė jų veikla yra viešbučių ir parduotuvių įrengimas, pirmosios pandemijos bangos metu įmonės komanda liko nežinioje, kiek laiko teks laukti iki viešbučiai ir restoranai ir vėl galės tęsti savo veiklą. Taip veikli komanda pradėjo ieškoti, kur galėtų realizuoti visas idėjas ir potencialą.

„Pastebėjome, kad darbas namuose priverstinai populiarėja. Daugelis žmonių buvo priversti pradėti dirbti iš namų net jei anksčiau specialios erdvės darbui savo namuose ir neturėjo. Tuomet nusprendėme sukurti mobilią darbo vietą namuose – „PortOffice“ rinkinį žmonėms, kurie neturi atskiro darbo kambario ir savo nedidelėje namų erdvėje turi susikurti laikiną erdvę darbui.

Šią vietą sudaro keletas labai svarbių darbui elementų – sulankstomas stalas ir garsą iš dalies izoliuojanti, atskirti darbo vietą nuo privačios erdvės leidžianti bei taip pat susilankstanti sienelė. Visa tai galima paslėpti namuose darbo dienai pasibaigus, o dirbant netrukdyti namiškiams, kurie užsiims savais reikalais tame pačiame kambaryje, ar patiems išvengti blaškymosi, nes siena sulaiko ir garsą. Tai naudinga ne tik pačiam dirbančiam žmogui, bet ir jo namiškiams“, – pasakojo D. Duoblys.

Specialistai teigia, jog koronaviruso pandemija gerokai pakeitė darbo rinką ir daugelis turėjo beveik metus praleisti dirbant namuose. Dabar, kai pamažu sugrįžtama į biurus, tarptautinės įmonės pradeda diktuoti ir hibridinio darbo modelį, kuomet dalį laiko praleidžiama dirbant biure arba čia atvykstama į susitikimus, o kitas laikas praleidžiamas dirbant namuose. Pašnekovas įsitikinęs, kad būtent rugsėjį ir paaiškės, kaip ateityje atrodys darbo rinka ir kiek laiko praleisime biuruose, o kiek jo leisime dirbdami namuose.

Pravertė „Versli Lietuva“ patirtis

Iš pradžių naujas produktas „PortOffice“ sulaukė pasiekimo ir susidomėjimo Lietuvoje, tačiau kadangi produkto pardavimai ir eksportas „Solid Supply“ dar buvo visiškai nauja sritis, komanda nusprendė kreiptis į „Verslią Lietuvą“.

D.Duoblys pasakojo, kad panorus eksportuoti ir pradėjus taikyti į Vokietijos, Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos rinkas „Versli Lietuva“ dirbantys profesionalai padėjo rasti agentą Prancūzijoje, kuris susidomėjo lietuvių kuriamu produktu ir padėjo „PortOffice“ atsidurti ir populiarioje Prancūzijos internetinėje parduotuvėje www.cdiscount.com.

„Žinojome, kad to reikia, tačiau nežinojome, kaip tiksliai tai reikėtų padaryti. „Versli Lietuva“ turi patirties, todėl kreipėmės kaip į didįjį brolį. Buvo neaišku, kaip konkrečiose užsienio šalyse vyksta tokių dalykų pardavimai ir ar reikia kreiptis tiesiai į parduotuves. Juk kiekviena rinka turi savo specifiką. Mano geroji patirtis rodo, kad reikia ne pačiam bandyti, o pakalbėti su tuo, kas su tuo jau susidūrė.

Neužtrukome nė mėnesio nuo tada, kai susisiekėme su „Versli Lietuva“ profesionalais ir jie mums padėjo rasti agentą. Kurdami projektus visuomet turėjome savo kontaktus, bet dabar susidūrėme su kita sritimi – produkto pardavimu, todėl žinojome apie tai mažai. Ši sritis mums buvo nauja, todėl džiaugiamės sulaukę pagalbos bei patarimų“, – pasakojo D. Duoblys.

 

 

 

 

 

 

Parduoda ne baldus, o paslaugą

Pasiteiravus Dovydo, kas pandemijos metu buvo dažniausi jų pirkėjai – darbuotojai ar juos reikalingomis priemonėmis norinčios aprūpinti įmonės, vadovas atsakė, kad dažniausiai vis dėlto darbo vieta ir reikalingomis priemonėmis rūpinosi patys darbuotojai, tačiau darbdaviai jiems dažniausiai skyrė lėšų darbo vietai įsirengti.

„Iš pradžių manėme, kad įmonės norės padėti įrengti darbo vietas, tačiau darbuotojai rūpinosi patys. Tapo akivaizdu, kad erdvės darbui trūkumas yra didelė problema ir jei anksčiau daugelis manė, kad nebus didelės problemos prisiglausti ant sofos, virtuvėje ar kokiame kitame nepritaikytame darbui namų kampe, dėl sveikatos ir geresnės emocinės savijautos vis daugiau žmonių ieško patogios darbo vietos ir atskiros, leidžiančios susikaupti erdvės“, – patirtimi dalijosi D. Duoblys.

Vis dėlto  „Solid Supply“ stiprybė, anot pašnekovo, yra aptarnavimas. Jis įsitikinęs, kad ši įmonė parduoda ne baldus, o paslaugas. Svarbi čia ne tik gamyba, tačiau ir poreikių bei galimybių suderinimas, paslaugos tiekimas, sėkmingas projekto valdymas. „Parduodame, galima sakyti, projekto valdymo paslaugą ir tai yra tikroji mūsų sėkmės paslaptis“, – įsitikinęs D. Duoblys.

Nors net 90 proc. visų savo kuriamų produktų įmonė eksportuoja, specialistai vis dažniau pastebi, kad ir Lietuvos rinka yra pasiruošusi netradiciniams baldų sprendimams. Tad ateityje jie ketina dirbti tiek užsienio šalyse, tiek ir Lietuvoje, tačiau kartu išlaikyti savo unikalumą ir individualų braižą.

Toliau skaitykite

Lietuviški prekės ženklai: kaip kurti pasitikėjimo jausmą
Lietuviški prekės ženklai: kaip kurti pasitikėjimo jausmą
2021-04-19

Antrajame vaizdo vebinare apie lietuviškus prekės ženklus Jungtinės Karalystės rinkodaros ekspertas dr. Darrenas Colemanas kalbina Žydrūnę Vitaitę, „Eldes“ pardavimų vadovę, apie tai, kaip B2B partnerystėmis kurti pasitikėjimą ir perduoti šį jausmą galutiniam produkto vartotojui.

Lietuviški prekės ženklai: Kodėl prekės ženklo reikia Lietuvai
Lietuviški prekės ženklai: Kodėl prekės ženklo reikia Lietuvai
2021-04-06

Pirmajame vaizdo vebinare apie lietuviškus prekės ženklus kalbama, kokia yra Lietuvos pristatymo užsienyje strategija ir kaip ji buvo kuriama. Vystant Lietuvos prekės ženklą buvo sutarta, kad pagrindinė Lietuvos pristatymo užsienyje ašis yra ekonomika. Tokia strategija yra ir praktiška, ir funkcionali.