Siekiantiems įsitvirtinti PAR: patekti galite ir su nišiniu produktu

2019-06-17
Siekiantiems įsitvirtinti PAR: patekti galite ir su nišiniu produktu

Azijos šalys su milijonais vartotojų seniai traukia lietuvių eksportuotojų akį, o štai Afrika daugeliui lieka egzotinė mįslė. Šio žemyno galvosūkį ekologiško maisto bendrovė „Auga group“ pradėjo spręsti Pietų Afrikos Respublikos (PAR) rinkoje. Šalies didžiuosiuose sveiko maisto prekybos centruose lietuviški produktai parduodami nuo praėjusių metų pabaigos.

Į PAR kompanijos „Auga group“ atstovai pirmą kartą nuvyko 2016 m. su „Verslios Lietuvos“ organizuota verslo misija.

„Tai buvo viena pirmųjų verslo misijų su ekologiškais produktais. PAR pasirodė itin egzotiška pirmomis dienomis, vaizdas tapo suprantamesnis daugiau pabendravus su vietos verslo atstovais, ambasada. Didžiausia nauda buvo galimybė pamatyti vartotojus ir rinką gyvai, pabendrauti su verslo atstovais ir suprasti jų problematiką“, – apibendrina Laurynas Miškinis, bendrovės „Auga group“ ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovas.

Stipriausia pietinės Afrikos žemyno ekonomikoje ekologiškų produktų vartojimo kultūra dar tik vystosi, bet šalis vejasi pasaulines tendencijas: vis didesnei daliai jos gyventojų rūpi sveika gyvensena, kokybiškas maistas. „Auga group“ atstovo vertinimu, prireiks kelerių metų, kol bendrovės produktai taps kasdienio krepšelio dalimi. Tik tuomet, kai bus pasiektas tvarus bendradarbiavimas su PAR prekybininkais, įmonė galvos apie tai, ar efektyvu ir verta judėti toliau į žemyną.

Vietinis partneris

L. Miškinis, bendrovės „Auga group“ ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovas

Šiuo metu „Auga group“ į PAR tiekia visą sriubų, grybų ir ankštinių konservuotų produktų asortimentą, taip pat veda derybas dėl grūdinių, pieno produktų tiekimo. Įmonė bendradarbiauja su antru pagal dydį prekybos centru PAR „Pick&Pay“, didžiausiu sveikatingumo produktų prekybos centru „Wellnesss Warehouse“, ekologiškų ir sveikų produktų e. parduotuvėmis „Faithful to nature“ ir „FreshEarth“, vaistinių tinklu „Dischem“.

Dabartinius verslo partnerius tolimoje rinkoje bendrovė susirado jau grįžusi iš sėkmingos verslo misijos, per savo kanalus.

„Jei neturi stipraus ir įtakingo partnerio, kuris galėtų tave rekomenduoti kaip patikimą tiekėją, pradėti verslą PAR yra itin sunku. Pagrindinis ir svarbiausias principas – tave turi rekomenduoti patikimi ir įtakingi vietiniai verslininkai. Tik tokiu atveju bendravimas gali išsivystyti į kažką daugiau nei pokalbis apie tendencijas“, – sako L. Miškinis.

Vartotojui svarbiausia kokybė

PAR didžiuosiuose sveiko maisto prekybos centruose lietuviški produktai parduodami nuo praėjusių metų pabaigos.

Kadangi dauguma ekologiškų produktų į PAR rinką yra importuojami, kainos skirtumas tarp įprastų ir ekologiškų produktų šalyje yra didesnis nei Vokietijoje ar JAV, didžiosiose pasaulio ekologinėse rinkose. „Taikome į aukštesnę nei vidutinė klasė vartotojų grupę. PAR vartotojai labiausiai vertina, kad ekologiški produktai yra „saugūs“. Vyrauja stiprus tikėjimas, kad Europos Sąjungoje pagaminti ekologiški produktai dėl griežto ekologinio reguliavimo yra itin kokybiški“, – sako L. Miškinis.

Anot „Auga group“ ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovo, rinkdamasis „premium“ klasės produktus PAR vartotojas ieško pačios aukščiausios kokybės, o ją „Auga group“ užtikrina griežtai kontroliuodama visus procesus nuo pirmo grūdo iki galutinio produkto.

„Mūsų produktai yra ne tik ekologiški, bet ir veganiški, supakuoti į inovatyvią ir aplinkai draugiškesnę pakuotę. Svarbiausia, kad, vartotojų teigimu, jų skonis yra kaip pagamintų namie, tad iš esmės skiriasi nuo didžiųjų gamintojų siūlomų analogų“, – sako L. Miškinis.

Kompanija „Auga group“ visus produktus kuria pasaulinei rinkai ir nuo Japonijos iki Kanados tiekia identiškus produktus. „Jokių adaptacijų PAR rinkai, išskyrus ženklinimą, mes nedarėme ir tai yra viena sėkmės priežasčių“, – teigia L. Miškinis.

Afrika prasideda nuo PAR

L. Miškinio teigimu, didžioji dalis verslo sprendimų prekybos segmente priimami PAR įsikūrusiuose įmonių padaliniuose. Tad norint įžengti į Afrikos valstybių, esančios nuo pusiaujo į pietus, rinkas, pirmuosius eksporto žingsnius geriausia suplanuoti būtent PAR.

„Verslios Lietuvos“ analitikų skaičiavimais, Pietų Afrikos Respublika užima 44 vietą didžiausių Lietuvos prekių eksporto rinkų sąraše. 2018 m. lietuviškos kilmės prekių eksportas į PAR siekė 33,8 mln. eurų.

Daugiausia į PAR eksportuojama javų (29 proc. viso eksporto į PAR), antžeminių transporto priemonių (16 proc.), gaminių iš javų, miltų, krakmolo ar pieno (12 proc.), malybos produkcijos (8,5 proc.), optikos, fotografijos, kinematografijos ir matavimo prietaisų (8,5 proc.).

Paslaugų iš Lietuvos į PAR pernai eksportuota beveik už 4,5 mln. eurų, daugiausia – telekomunikacijų, kompiuterių ir informacinių paslaugų (42 proc. viso paslaugų eksporto).

Toliau skaitykite

Eksportas praktiškai: pandemijos iššūkiai „Pušku Pušku“ tapo stimulu plėsti elektroninę prekybą
Eksportas praktiškai: pandemijos iššūkiai „Pušku Pušku“ tapo stimulu plėsti elektroninę prekybą
2021-01-19

Linksmas, lengvai įsimenamas ir keliantis minkštumo asociaciją. Tokius tris kriterijus kurdamas prekės ženklo „Pušku Pušku“ pavadinimą dar prieš daugiau nei dešimtmetį išsikėlė įmonės įkūrėjas, jos vadovas Remigijus Balčiūnas.

Eksportas praktiškai: lietuviška „Namuos“ produkcija sėkmingai skinasi kelią toliau nuo namų
Eksportas praktiškai: lietuviška „Namuos“ produkcija sėkmingai skinasi kelią toliau nuo namų
2021-01-05

Prieš ketverius metus nusprendusi imtis verslo „Namuos“ prekės ženklo įkūrėja Rasa Kolesnikovaitė nė nebūtų pasvajojusi, kad lietuviško dizaino namų interjero detalės didžiausio populiarumo sulauks už Lietuvos ribų. Tačiau šiandien įmonės prioritetas – eksportas, į jį orientuota 85 proc. verslo.