Socialinis verslas „Galių dėžutė“ padeda auginantiems ir dirbantiems su ypatingais vaikais

2022-03-07
Socialinis verslas „Galių dėžutė“ padeda auginantiems ir dirbantiems su ypatingais vaikais

Trijų vaikų mama Dalia Kuliešienė socialinį verslą „Galių dėžutė“ įkūrė siekdama padėti tėvams, auginantiems ypatingus, sutrikimų ar negalią turinčius vaikus bei specialistams, dirbantiems su tokiais vaikais. Dalia šios iniciatyvos ėmėsi pati pritrūkusi pagalbos, todėl sukūrė platformą, kurioje visa svarbiausia informacija talpinama vienoje vietoje. Siekdama savo veiklos progreso, Dalia prisijungė prie socialiniams verslininkams skirto „Įjunk poveikį“ projekto ir džiaugiasi pasiektais rezultatais.

Apie ką yra socialinis verslas „Galių dėžutė“?

„Galių dėžutė“ – tai Lietuvoje vienintelis informacinis gidas, kuriame vienoje vietoje patalpinta visa reikalingiausia informacija auginantiems ar dirbantiems su vaikais, kuriems įtariami ar jau nustatyti raidos sutrikimai. Viena svarbiausių mūsų veiklos sričių – nemokama pagalba, kuri priklauso kiekvienam vaikučiui pagal jam nustatytą diagnozę. Taip pat teikiame konsultacijas tėvams, parengėme „Žinojimo galia“ leidinį, skirtą specialistams, dirbantiems su šeimomis, auginančiomis vaikus su specialiaisiais ugdymosi poreikiais.

Kokią socialinę problemą sprendžia „Galių dėžutė“?

Šeimoms, auginančioms vaikus su raidos sutrikimais, negalia ar specialiais poreikiais tenka nukeliauti „kryžiaus kelius“ vien dėl to, kad reikalinga informacija neteikiama centralizuotai. Nei aš, nei mano dukros negavome emocinės pagalbos, informacijos apie pagalbos formas vaikui ir šeimai. Taip pat nėra gido ar asistento, kuris lydėtų šeimą sunkiausiu metu, paslaugos. Toks paslaugų neprieinamumas šeimoms yra didelė problema, kurią mes ir sprendžiame.

Kaip nusprendėte pradėti šį socialinį verslą?

Praėjus porai metų po netikėto ir skaudaus persileidimo, šeimoje taip laukti du vaikučiai atėjo į šį pasaulį gerokai per anksti, o pilnai išnešiotai dukrai Ramunei laikui bėgant nustatytas autizmas. Rodėsi, kad gyvenimas apsivertė aukštyn kojomis: pasikartojančios diagnozės, raidos vertinimo rezultatai ir negalios faktas, nesibaigiančios lėtinės ligos man pačiai sukėlė įvairiausių emocijų, kurios vis iš naujo sukosi ratu.

Dar sudėtingiau buvo tai, kad trūko reikalingos informacijos. Dėl informacijos stokos, vaikui negalią pirmą kartą nustatyti užtruko net 2,5 metų, o nustačius ją, dėl paprasto atsakymo į klausimą „ar slaugant vaiką su negalia, priklauso stažas?”, teko kreiptis net į penkias pagrindines valstybines įstaigas ir nepavyko sulaukti atsakymo. Dėl informacijos stokos, mūsų šeima nepasinaudojo visomis įmanomomis valstybės siūlomomis galimybėmis: nemokamomis sauskelnėmis, reabilitacijos paslaugomis, automobilio, sensorinių priemonių kompensacija, iš slaugančio asmens stažo išsibraukė net du metai. Supratau, kaip labai svarbu tokioms šeimoms turėti informacijos paieškos įrankį. Taip iš asmeninės patirties ir gimė „Galių dėžutė“ iniciatyva.

Dalyvavote socialiniams verslininkams skirtame „Įjunk poveikį” projekte. Ką pavyko pasiekti projekto metu?

Prieš „Įjunk poveikį“ projektą, „Galių dėžutė” buvo absoliučiai savanoriška veikla. Dabar skaičiuojame, jog nuo birželio mėnesio savo paslaugas suteikėme daugiau nei 30 šeimų.

Dalyvaudami projekte, dėmesį sutelkėme į keturias mums strategiškai svarbias kryptis. Norėjome suburti komandą, kurią  šiuo metu sudaro jau šeši asmenys. Taip pat siekėme identifikuoti ir apsirašyti savo tikslinį klientą – atėjus į projektą mums buvo aišku, kad mūsų vartotojas yra šeima, auginanti vaikus su raidos sutrikimais, specialiaisiais poreikiais ar negalia, bet ekspertų konsultacijų dėka išsigryninome dar vieną segmentą – pagalbos specialistus. Taip pat norėjome sukurti verslo vystymo modelį – naujo kliento segmento identifikavimas pakoregavo verslo vystymo planus, atvėrė papildomas monetizavimo galimybes. Projekto metu išsigryninome ir apmokestinome tiesiogines „Galių dėžutės“ paslaugas, o dabar planuojame ir kuriame strategiją, kaip pritraukti specialistų segmentą tam, kad šeimos ne tik gautų informacinę pagalbą, bet ir galėtų įsigyti specialistų paslaugas bei priemones. Galiausiai, norėjome pradėti aktyvią komunikaciją ir po 6 mėnesių dalyvavimo projekte džiaugiamės daugiau nei penkiskart išaugusiais internetinės svetainės lankytojų skaičiais.

Plačiau apie socialinio verslo iniciatyvų skatinimo projektą „Įjunk poveikį“ čia: http://ijunkpoveiki.lt/  „Įjunk poveikį“ projektą įgyvendina „Versli Lietuva“ kartu su partneriais – „NVO Avilys“, „Geri norai“ bei Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutu. Projekto veiklos finansuojamos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšomis (Socialinio verslo iniciatyvų skatinimas Panevėžio apskrityje (Projekto Nr. 08.5.1-ESFA-K-853-01-0011); Socialinio verslo iniciatyvų skatinimas Klaipėdos apskrityje (Projekto Nr. 08.5.1-ESFA-K-853-01-0010)).

Toliau skaitykite

Iš pasaulinės gynybos ir saugumo parodos grįžo įsteigę įmonę JAV
Iš pasaulinės gynybos ir saugumo parodos grįžo įsteigę įmonę JAV
2022-06-22

Lietuvos gynybos technologijų įmonė „ATRI“ iš birželio viduryje vykusios pasaulinės gynybos ir saugumo parodos „Eurosatory“ grįžo su naujais augimo planais. Parodoje organizuotame Inovacijų agentūros nacionaliniame stende „ATRI“, besispecializuojanti termovizorinių naktinio vairavimo ir karinių stebėjimo sistemų gamyboje, pasirašė sutartį dėl atstovybės JAV įkūrimo.

„Surink Lietuvą“ autorė Lina Baublienė: kiekvienam verslui reikia išbandyti verslo mentorystę
„Surink Lietuvą“ autorė Lina Baublienė: kiekvienam verslui reikia išbandyti verslo mentorystę
2022-06-21

„Surink Lietuvą“ projekto autorė Lina Baublienė pripažįsta, jog niekada nesvajojo apie savo verslą. Vis tik pradėjusi įgyvendinti vos dvejus metus turėjusi trukti, bet didelio susidomėjimo sulaukusį „Surink Lietuvą“ projektą, suprato, kad teks išmokti verslą vystyti. Siekdama tiek mokytis, tiek augti, Lina prisijungė prie Inovacijų agentūros įsteigto ir Ukmergės rajono savivaldybės vystomo Ukmergės bendradarbystės centro „Spiečius“. Čia dalyvavo verslo mentorystės programoje, kurią, kaip sako Lina, turėtų išbandyti kiekvienas verslas.