Specialisto patarimai: poreikis keltis į internetą pamatuojamas objektyviai

2020-05-28
Specialisto patarimai: poreikis keltis į internetą pamatuojamas objektyviai

COVID-19 pandemija smarkiai suvaržė daugybės Lietuvos verslininkų veiklą ir privertė juos ieškoti naujų sprendimų. Elektroninės komercijos specialistas Aurimas Junčis sako, kad verslo iškėlimo į internetą poreikis yra objektyviai pamatuojamas ir tam nebūtina sulaukti tokios situacijos, į kurią dabar pasinėręs visas pasaulis.

Prie VšĮ „Versli Lietuva“ pagalbos verslui iniciatyvos „Internete karantino nėra“ mentorių komandos prisijungęs A. Junčis pastebi, kad pirmieji požymiai, jog reikėtų pradėti svarstyti apie veiklos perkėlimą į elektroninę erdvę, yra išaugusios operacinės ir administracinės sąnaudos bei mažėjantys lankytojų srautai ar dažnos lankytojų pastabos apie geresnes internete jau veikiančių konkurentų kainas.

„Kitas dalykas – atsiradęs poreikis plėsti savo verslą naujose rinkose. Tradicinio verslo atveju, siekiant išbandyti jėgas kitoje rinkoje, pradinės investicijos būtų gerokai didesnės. Be to, internete viskas vyksta daug greičiau: galima pasibandyti ir įsivertinti, ar sprendimas pasiteisina. Pavyzdžiui, internete galima lengvai testuoti pasirinkus konkrečias skirtingas vietoves norimoje šalyje ir matuoti jų efektyvumą, o kur pasiteisina – plėstis. Norint tai padaryti tradiciniu būdu, tektų kurti lokaliuose taškuose fizines parduotuves, samdyti konkrečiose vietovėse personalą ir t.t. Tai būtų gerokai didesnis galvos skausmas“, – pažymi A. Junčis.

Sprendė realią užduotį

Būtent tokią realią užduotį specialistas sprendė tapęs iniciatyvos „Internete karantino nėra“ mentoriumi. A. Junčis dirbo su prekės ženklo „Pušku pušku“ kolektyvu, kurie nėra naujokai internete, tačiau bandė įveikti solidų iššūkį: didinti pardavimus Vokietijos rinkoje. Specialisto įžvalgos padėjo įmonės komandai parengti kryptingą darbų planą artimiausiems mėnesiams, stiprinant elektroninį pardavimų Vokietijoje kanalą.

Bendrovės „Pupt“, valdančios prekės ženklą „Pušku pušku“, marketingo vadovė Prakseda Mineikienė sako, kad šalyje įvedus karantiną sėdmaišius gaminančią įmonę iššūkiai užgriuvo vienas po kito. Vilniuje teko uždaryti firminę parduotuvę, be to, bendrovės partneriai didmenininkai, prekiaujantys „Pušku pušku“ produkcija, uždarė parduotuvių tinklus visose Baltijos šalyse.

„Ne tik nebegavome naujų užsakymų, bet prekės, buvusios pas didmenininkus, liko įšaldytos jų sandėliuose. Eksportuojame daugiau nei pusę produkcijos į Baltijos bei Skandinavijos šalis, todėl mūsų veiklą smarkiai paveikė ir didžiųjų klientų užsienio šalyse fizinių parduotuvių uždarymas. Dėl koronaviruso daugelis potencialių partnerių, su kuriais buvo užmegzti ryšiai, neskubėjo priimti sprendimų, laukė kas bus toliau, todėl sudaryti naujas bendradarbiavimo sutartis tapo sudėtingiau“, – atskleidžia P. Mineikienė.

Todėl gavusi „Verslios Lietuvos“ naujienlaiškį ji iš karto užsiregistravo iniciatyvos „Internete karantino nėra“ mentorystės programoje ir paprašė konsultacijos, ieškodama tolimesnių eksporto perspektyvų.

„Atsižvelgiant į iššūkius, su kuriais susidūrėme koronaviruso metu, nusprendėme daugiau ir greičiau orientuotis į tiesioginę prekybą. Per pirmą karantino mėnesį paleidome du naujus interneto tinklapius – Vokietijos ir kitoms eksporto rinkoms, kurie iš karto pradėjo generuoti pardavimus, todėl ieškojome būdų, kaip dar galime pagerinti Vokietijos puslapio lankomumą bei konversijas. Taip pradėjome dirbti su Aurimu, kuris mums suteikė tiek bendrųjų žinių, tiek labai konkrečių patarimų, ką reikėtų daryti, profesionaliai ir išsamiai atsakė į mūsų klausimus“, – sako P. Mineikienė.

Ką svarbu žinoti prieš keliantis į internetą?

A. Junčio teigimu, prieš priimant sprendimą verslą vystyti internete, būtina atlikti analizę ir objektyviai įsitikinti, ar produktas yra aktualus ir juo domimasi elektroninėje erdvėje. Tam tikslui atliekama raktinių žodžių paieškų analizė, įsivertinama paieškų apimtis, konkurencingumas, potenciali lankytojo kaina. Analizuojami rinkoje egzistuojantys konkurentai, įvertinamas jų įdirbis ir kainodara.

„Jeigu analizės duomenys rodo, jog jūsų produktas yra ieškomas, juo domimasi, konkurentai yra aktyvūs internete, tai yra požymiai, jog šis kanalas – vertas dėmesio ir šia linkme reiktų pradėti dirbti“, – pažymi specialistas.

Anot A. Junčio, laisvėjant karantino suvaržymams, derėtų tinkamai pasverti, ar tikrai reikėtų visą verslą iškelti į internetą.

„Sinergija tarp elektroninėje erdvėje vystomo ir tradicinio verslo išties yra labai naudinga. Jie vienas kitą papildo, ypač, jeigu procesai tarp jų yra tinkamai suorganizuoti. Turint stiprų elektroninį kanalą, tradicinio kaštus galima ženkliai susimažinti. Pavyzdžiui, vietoj didelio ploto prekybos centre galima įsirengti tik demonstracinę salytę, kurioje apie jūsų produktą internete sužinojęs lankytojas galėtų jį pačiupinėti, o pirkimą atlikti internetu. Tai taip pat suteikia papildomo patikimumo“, – atkreipia dėmesį A. Junčis.

Trys pagrindinės klaidos

Specialisto teigimu, galima išskirti keletą esminių elektroninės komercijos starte dažniausiai daromų klaidų.

„Pirmoji – pradedama iškart nuo elektroninės parduotuvės įrankio kūrimo, ne nuo verslo studijos. Pradėjus nuo kito galo ir susikoncentravus į įrankius, galima praleisti esminius, verslo idėją patvirtinančius ir „griaučius“ pastatančius dalykus.

Kita klaida – dažnai bijoma skirti reikalingą biudžetą skaitmeninei rinkodarai. Nepakanka turėti tik įrankį, reikalinga ir strategija, kaip srautas bus atvedamas. Baimė atsiranda dėl nežinomybės, kaip tiksliai pamatuoti ir įvertinti grąžą.

Ir dar viena klaida – nematuojami arba nepilnai matuojami interneto verslui vystyti svarbūs duomenys, veiklos rodikliai. Taip nepilnai išnaudojamas internetinio verslo privalumas, kuomet beveik viską galima susekti, pamatuoti, kelti hipotezes, atlikti pakeitimus ir taip išsigryninti aiškesnį vaizdą“, – dėsto A. Junčis.

Iniciatyva „Internete karantino nėra“ padeda verslui  skaitmenizuoti savo verslą, jį perkelti į internetą, pradėti e. komerciją ir neprarasti pajamų karantino laikotarpiu bei toliau augti ir plėstis jam pasibaigus. Iniciatyvos duomenų bazėje jau virš 1100 Lietuvoje veikiančių e. parduotuvių, kurioms teikiama „Verslios Lietuvos“ ir partnerių pagalba. Prie iniciatyvos prisijungė virš 110 verslo mentorių, kurie neatlygintai konsultuoja mažiau patyrusius e. komercijos klausimais. Iniciatyva vienija per 20 verslo partnerių, kurie suteikia išskirtines nuolaidas ar nemokamas paslaugas, susijusias su verslo skaitmenizavimu.

Informacija apie „Verslią Lietuvą“

VšĮ „Versli Lietuva“ – Ekonomikos ir inovacijų ministerijos įsteigta verslumo ir eksporto plėtros agentūra, atsakinga už verslumo, tvarios ir modernios verslo plėtros, startuolių ekosistemos ir eksporto skatinimą.

Toliau skaitykite

Per karantiną pakeista reklamos strategija lėmė pardavimų šuolį
Per karantiną pakeista reklamos strategija lėmė pardavimų šuolį
2020-06-23

Elektroninės komercijos specialistai atskleidžia, jog tikslinga ir nedidelio biudžeto reklama socialiniuose tinkluose gali tapti pagrindiniu pirkėjų srauto šaltiniu į verslo internetinę parduotuvę. Tinkamas visiems prieinamų įrankių panaudojimas ir internetinės svetainės paruošimas nulemia ne tik lankytojų skaičių, bet ir pardavimus. Tokia efektyvios reklamos sėkmės istorija džiaugiasi ir vienas iš „Internete karantino nėra“ iniciatyvos dalyvių.

Kaip karantinas išgelbėjo restoraną nuo bankroto
Kaip karantinas išgelbėjo restoraną nuo bankroto
2020-06-12

Koronaviruso pandemija visame pasaulyje ypač skaudžiai smogė restoranų ir kavinių verslui, tačiau yra ir tokių, kuriuos karantinas išgelbėjo nuo bankroto. Vilniuje veikiantis restoranas „2buo“ per karantiną ne tik susitvarkė įmonės finansus ir atidavė skolas, bet jau ir planuoja verslo plėtrą.